LPIS Home Page
Google Search

Title: Composite Virtual-Lab Environment for Teaching Heat and Thermodynamics (in Greek)
Author(s): D. Psillos, P. Argirakis, I. Vlahavas, E. Hatzikraniotis, G. Bisdikian, I. Refanidis, I. Lefkos, K. Korobilis, D. Vrakas, L. Gallos, E. Petridou, I. Nikolaidis.
Availability:
Keywords:
Appeared in: Proc. 2nd National Conference on Information and Communication Technologies in Education, 2000.
Abstract:
See also :


        This paper has been cited by the following:

1 Γ. Βλαχώνη, "Υλοποίηση Εικονικών Χαρακτήρων σε Εκπαιδευτικό Εικονικό Περιβάλλον", Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία, Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2007
2 Γ. Ολυμπίου, Ζ. Χ. Ζαχαρία, Μ. Παπαευριπίδου, "Διερεύνηση της βελτίωσης της εννοιολογικής κατανόησης προπτυχιακών φοιτητών για τη θερμότητα και τη θερμοκρασία μέσα από εικονικά και πραγματικά περιβάλλοντα πειραματισμού”, 5o Πανελλήνιο Συνέδριο στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, pp. 1059-1068, Ιωάννινα 2007.
3 G. Olympiou, Z. C. Zacharia, M. Papaevripidou, C.P. Constantinou, "Effects Oo Physical and Virtual Experimentation on Students' Conceptual Understanding in Heat and Temperature", Journal of Research in Science Teaching, volume 45 (9), pp. 1021-1035, 2008
4 Olympiou, George; Zacharia, Zacharias C. (Cyprus): ''Comparing the Use of Virtual and Physical Manipulatives in Physics Education'', International Conference on Education, Training and Informatics: ICETI 2010, Orlando Florida, 2010


MLKD Home ISKP Home