|
ΠΡΟΛΟΓΟΣ |
|
|
|
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΥ |
|
|
|
|
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ |
|
|
|
|
1 |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ |
|
1.1 |
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ |
|
1.2 |
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ |
|
1.3 |
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΗΜΕΡΑ |
|
1.4 |
ΕΠΙΛΟΓΟΣ |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
|
|
|
2 |
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
|
|
2.1 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ |
|
|
2.1.1 |
Περιγραφή με Χώρο Καταστάσεων |
|
|
2.1.2 |
Περιγραφή με Αναγωγή |
|
2.2 |
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ |
|
|
2.2.1 |
Χώρος Αναζήτησης |
|
|
2.2.2 |
Χαρακτηριστικά Αλγορίθμων |
|
|
2.2.3 |
Διαδικασία Επιλογής ενός Αλγορίθμου Αναζήτησης
|
|
|
2.2.4 |
Ένας Γενικός Αλγόριθμος Αναζήτησης |
|
2.3 |
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΤΥΦΛΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ |
|
|
2.3.1 |
Αναζήτηση Πρώτα σε Βάθος |
|
|
2.3.2 |
Αναζήτηση Πρώτα σε Πλάτος |
|
|
2.3.3 |
Αλγόριθμος Επαναληπτικής Εκβάθυνσης |
|
|
2.3.4 |
Αναζήτηση Διπλής Κατεύθυνσης |
|
|
2.3.5 |
Επέκταση και Οριοθέτηση |
|
|
2.3.6 |
Εφαρμογή των Αλγορίθμων Τυφλής Αναζήτησης
|
|
2.4 |
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΕΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ |
|
|
2.4.1 |
Ευριστικές Συναρτήσεις σε Μικρά Προβλήματα
|
|
|
2.4.2 |
Αναζήτηση με Αναρρίχηση Λόφων |
|
|
2.4.3 |
Ακτινωτή Αναζήτηση |
|
|
2.4.4 |
Αναζήτηση Πρώτα στο Καλύτερο |
|
|
2.4.5 |
Ο Αλγόριθμος Άλφα-Άστρο (Α*) |
|
|
2.4.6 |
Εφαρμογή των Αλγορίθμων Ευριστικής Αναζήτησης
|
|
2.5 |
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΥΟ
ΑΝΤΙΠΑΛΩΝ |
|
|
2.5.1 |
Ο Αλγόριθμος Minimax |
|
|
2.5.2 |
Ο Αλγόριθμος Alpha-Beta |
|
|
2.5.3 |
Σύγκριση του AB με τον Minimax |
|
2.6 |
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ |
|
|
2.6.1 |
Παραγωγή και Δοκιμή |
|
|
2.6.2 |
Κλασσικοί Αλγόριθμοι Αναζήτησης |
|
|
2.6.3 |
Αλγόριθμοι Ελέγχου Συνέπειας |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
3 |
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ |
|
3.1 |
ΛΟΓΙΚΗ |
|
|
3.1.1 |
Προτασιακή Λογική |
|
|
3.1.2 |
Κατηγορηματική Λογική |
|
|
3.1.3 |
Διαζευκτική Μορφή της Λογικής |
|
|
3.1.4 |
Μη-μονότονη λογική |
|
3.2 |
ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΝΩΣΗΣ |
|
|
3.2.1 |
Σημασιολογικά Δίκτυα |
|
|
3.2.2 |
Πλαίσια |
|
|
3.2.3 |
Εννοιολογική Εξάρτηση |
|
|
3.2.4 |
Σενάρια |
|
3.3 |
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΚΑΝΟΝΕΣ |
|
|
3.3.1 |
Συστήματα Εξαγωγής Συμπερασμάτων |
|
|
3.3.2 |
Συστήματα Παραγωγής |
|
3.4 |
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ |
|
|
3.4.1 |
Χρονική Λογική |
|
|
3.4.2 |
Λογική Χρονικών Διαστημάτων |
|
|
3.4.3 |
Το Πρόβλημα του Πλαισίου |
|
3.5 |
ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
4 |
ΑΒΕΒΑΙΗ ΚΑΙ ΑΣΑΦΗΣ
ΓΝΩΣΗ |
|
4.1 |
ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ |
|
|
4.1.1 |
Χρήση πιθανοτήτων - Νόμος του Bayes |
|
|
4.1.2 |
Συντελεστές Βεβαιότητας |
|
|
4.1.3 |
Δίκτυα Πιθανοτήτων |
|
|
4.1.4 |
Προσέγγιση Dempster Shafer |
|
4.2 |
ΑΣΑΦΕΙΑ |
|
|
4.2.1 |
Ασαφής Λογική και Θεωρία Ασαφών Συνόλων |
|
|
4.2.2 |
Ασαφής Συλλογιστική |
|
|
4.2.3 |
Συστήματα Ασαφούς Συλλογιστικής |
|
|
4.2.4 |
Εφαρμογές |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
5 |
ΜΗ ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ |
|
5.1 |
ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ |
|
|
5.1.1 |
Μοντέλο Τεχνητού Νευρώνα |
|
|
5.1.2 |
Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα |
|
|
5.1.3 |
Μάθηση και Ανάκληση |
|
|
5.1.4 |
Βασικά Χαρακτηριστικά |
|
|
5.1.5 |
Δίκτυα με Απλή Τροφοδότηση |
|
|
5.1.6 |
Νευρωνικά Δίκτυα με Ανατροφοδότηση |
|
|
5.1.7 |
Εφαρμογές ΤΝΔ |
|
5.2 |
ΓΕΝΕΤΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ |
|
|
5.2.1 |
Αναπαράσταση Υποψήφιων Λύσεων |
|
|
5.2.2 |
Συνάρτηση Καταλληλότητας |
|
|
5.2.3 |
Διαδικασία Επιλογής Γονέων |
|
|
5.2.4 |
Αναπαραγωγή |
|
|
5.2.5 |
Παραδείγματα |
|
|
5.2.6 |
Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα |
|
|
5.2.7 |
Εφαρμογές |
|
|
5.2.8 |
Γενετικός Προγραμματισμός |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
6 |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
|
|
6.1 |
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ – ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ STRIPS
|
|
6.2 |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
|
|
6.3 |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΠΛΑΝΩΝ
|
|
|
6.3.1 |
Αναπαράσταση Μη-Γραμμικών Πλάνων |
|
|
6.3.2 |
Αλγόριθμος Παραγωγής Μερικώς Διατεταγμένων
Πλάνων |
|
|
6.3.3 |
Χρήση Μη-Συγκεκριμένων Ενεργειών |
|
6.4 |
ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ |
|
|
6.4.1 |
Σχεδιασμός Βασισμένος σε Γράφους |
|
|
6.4.2 |
Ο Σχεδιασμός σαν Πρόβλημα Ικανοποίησης Προτάσεων
|
|
6.5 |
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΛΑΝΩΝ |
|
6.6 |
ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ |
|
|
6.6.1 |
Δημιουργία Γραμμικών Πλάνων με Ανάστροφη
Διάσχιση |
|
|
6.6.2 |
Ιεραρχικός Σχεδιασμός |
|
|
6.6.3 |
Σχεδιασμός στο Χρόνο |
|
|
6.6.4 |
Αλληλεπίδραση Δημιουργίας και Εκτέλεσης Πλάνων
|
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
7 |
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
|
|
7.1 |
Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
|
|
7.2 |
ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ |
|
|
7.2.1 |
Ο Αλγόριθμος Απαλοιφής Υποψηφίων |
|
|
7.2.2 |
Ο Αλγόριθμος ID3 |
|
7.3 |
ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΜΑΘΗΣΗΣ |
|
|
7.3.1 |
Μάθηση κατά Bayes |
|
|
7.3.2 |
Μάθηση Βασισμένη σε Παραδείγματα |
|
|
7.3.3 |
Ενισχυτική Μάθηση |
|
7.4 |
ΕΥΡΕΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΕ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
|
|
7.4.1 |
Τα Στάδια της Εύρεσης Γνώσης |
|
|
7.4.2 |
Είδη Γνώσης που Προκύπτουν |
|
|
7.4.3 |
Προβλήματα στην Αναζήτηση Γνώσης |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
8 |
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ
ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ |
|
8.1 |
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ |
|
|
8.1.1 |
Κατανόηση Φυσικής Γλώσσας |
|
|
8.1.2 |
Παραγωγή Φυσικής Γλώσσας |
|
|
8.1.3 |
Εφαρμογές Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας |
|
8.2 |
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΟΡΑΣΗ |
|
|
8.2.1 |
Ψηφιακή Περιγραφή Εικόνας |
|
|
8.2.2 |
Στάδια Επεξεργασίας |
|
|
8.2.3 |
Εφαρμογές Μηχανικής Όρασης |
|
8.3 |
ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ |
|
|
8.3.1 |
Τα μέρη ενός ρομπότ |
|
|
8.3.2 |
Είδη Ρομπότ |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
9 |
ΝΟΗΜΟΝΕΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
|
|
9.1 |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ |
|
9.2 |
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ |
|
9.3 |
ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ |
|
9.4 |
ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ |
|
9.5 |
ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ |
|
9.6 |
ΥΒΡΙΔΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ |
|
9.7 |
ΚΙΝΗΤΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ |
|
9.8 |
ΠΟΛΥΠΡΑΚΤΟΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ |
|
|
9.8.1 |
Πρωτόκολλα Επικοινωνίας |
|
|
9.8.2 |
Πρωτόκολλα Αλληλεπίδρασης |
|
9.9 |
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
10 |
ΕΜΠΕΙΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
|
|
10.1 |
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
|
|
10.1.1 |
Έμπειρα Συστήματα και Συμβατικά Προγράμματα
|
|
|
10.1.2 |
Έμπειρα Συστήματα και Άνθρωποι-Ειδικοί |
|
|
10.1.3 |
Εφαρμογές των Εμπείρων Συστημάτων |
|
10.2 |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ |
|
|
10.2.1 |
Δομή και Λειτουργία |
|
|
10.2.2 |
Αρχιτεκτονική Μαυροπίνακα |
|
10.3 |
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
|
|
10.4 |
ΕΚΜΑΙΕΥΣΗ ΓΝΩΣΗΣ |
|
|
10.4.1 |
Προβλήματα στη Διαδικασία Εκμαίευσης της
Γνώσης |
|
|
10.4.2 |
Μεθοδολογίες Εκμαίευσης Γνώσης |
|
|
10.4.3 |
Συμπεράσματα |
|
10.5 |
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ |
|
|
10.5.1 |
Γλώσσες Προγραμματισμού ΤΝ |
|
|
10.5.2 |
Κελύφη Εμπείρων Συστημάτων |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
11 |
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΝΩΣΗΣ
|
|
11.1 |
ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΜΟΝΤΕΛΑ |
|
11.2 |
ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ |
|
11.3 |
ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
12 |
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΓΝΩΣΗΣ |
|
12.1 |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ |
|
|
12.1.1 |
Μοντέλα Κατηγοριοποίησης |
|
|
12.1.2 |
Μέθοδοι Κατηγοριοποίησης |
|
|
12.1.3 |
Μελέτη Περιπτώσεων |
|
12.2 |
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ |
|
|
12.2.1 |
Μοντέλα Διαμόρφωσης |
|
|
12.2.2 |
Μέθοδοι Διαμόρφωσης |
|
|
12.2.3 |
Μελέτη Περιπτώσεων |
|
12.3 |
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΗ ΒΛΑΒΩΝ |
|
|
12.3.1 |
Χαρακτηριστικά Προβλημάτων Διάγνωσης |
|
|
12.3.2 |
Γενικό Μοντέλο Διάγνωσης |
|
|
12.3.3 |
Δημιουργία και Έλεγχος Υποθέσεων |
|
|
12.3.4 |
Διάκριση Υποθέσεων |
|
|
12.3.5 |
Μελέτη Περιπτώσεων |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
Π1 |
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΣΕ PROLOG |
|
Π1.1 |
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ |
|
|
Π1.1.1 |
Αλγόριθμοι τυφλής αναζήτησης |
|
|
Π1.1.2 |
Αλγόριθμοι ευριστικής αναζήτησης |
|
|
Π1.1.3 |
Αναπαράσταση γνώσης με πλαίσια |
|
Π1.2 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ |
|
Π1.3 |
ΠΟΛΥΠΡΑΚΤΟΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ |
|
|
Π1.3.1 |
Αναζήτηση Διαδρομής |
|
|
Π1.3.2 |
Αντιδραστικοί Πράκτορες |
|
|
Π1.3.3 |
Υλοποίηση του πρωτοκόλλου KQML |
|
|
|
|
Π2 |
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΝΟΝΩΝ
CLIPS |
|
Π2.1 |
ΔΟΜΗ ΤΟΥ CLIPS |
|
Π2.2 |
ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ CLIPS |
|
|
Π2.2.1 |
Βασικά Δομικά Στοιχεία |
|
|
Π2.2.2 |
Μεταβλητές |
|
|
Π2.2.3 |
Γεγονότα |
|
|
Π2.2.4 |
Κανόνες |
|
Π2.3 |
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ |
|
Π2.4 |
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ |
|
Π2.5 |
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ |
|
Π2.6 |
ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ |
|
Π2.7 |
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΝΟΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ |
|
|
Π2.7.1 |
Προτεραιότητα Kανόνων |
|
|
Π2.7.2 |
Στρατηγικές Επίλυσης Συγκρούσεων |
|
Π2.8 |
ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ CLIPS |
|
Π2.9 |
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ |
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|
ΑΣΚΗΣΕΙΣ |
|
|
|
|
Π3 |
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ FLEX
|
|
Π3.1 |
ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ |
|
Π3.2 |
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
|
Π3.3 |
Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΓΝΩΣΗΣ KSL |
|
|
Π3.3.1 |
'Οροι |
|
|
Π3.3.2 |
Αντικείμενα |
|
|
Π3.3.3 |
Αριθμητικές Εκφράσεις |
|
|
Π3.3.4 |
Λογικές και Διαδικαστικές Εκφράσεις |
|
|
Π3.3.5 |
Δομές Ελέγχου |
|
|
Π3.3.6 |
Προτάσεις |
|
|
Π3.3.7 |
Παράδειγμα Έμπειρου Συστήματος σε FLEX |
|
|
|
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
|
|
|
|
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ |